Meld flytning til PostNord

Meld flytning til PostNord

Efter Post Danmark er blevet til Post Nord er der kommet nye regler, når du skal melde flytning. Tidligere skulle du både melde flytning på borger.dk og til Post Danmark, men det er nu blevet meget nemmere.

Nu skal du kun melde flytning på borger.dk

Har du allerede meldt flytning til borger.dk, skal du ikke foretage dig yderligere. Post Nord får automatisk oplysningerne fra borger.dk, og du behøver derfor ikke melde flytning til Post Nord. Det er nyt og adskiller sig fra tidligere, hvor det var nødvendigt at gøre det både på borger.dk og til posten.

Har du hemmelig adresse og er adressebeskyttet i folkeregisteret, slipper du dog ikke for en tur forbi ePosthuset, for i sådanne tilfælde får Post Nord ikke din nye adresse automatisk. Det er heldigvis nemt at melde flytning på ePosthuset. Log ind med dit nemID, og udfyld og send din flytteanmeldelse med det samme. Det tager ca. 4 dage inden din flytteanmeldelse får virkning.

I disse tilfælde kan du ikke bruge ePosthuset til at melde flytning

Der er enkelte tilfælde hvor du ikke kan bruge ePosthuset til at melde din flytning. Det gælder hvis:

  • Du er under 15 år
  • Adresseflytningen vedrører et dødsbo
  • Hvis du ikke har nemID
  • Har en erhvervsadresse (læs mere om at flytte erhvervsadresse)

Problemer med at melde flytning?

Har du problemer med at melde flytning, skal du kontakte borger.dk eller få hjælp på dit lokale borgerservice-center. Her er både medarbejdere og computere til rådighed.

Har du allerede meldt flytning på borger.dk, og har du problemer med at få leveret din post korrekt, så skal du kontakte Post Nords kundeservice. Husk at du skal have en postkasse eller brevsprække på din nye adresse, og at dit navn tydeligt skal fremgå på postkassen. Hvis ikke navnet fremgår, risikerer du, at din post ikke bliver leveret.

Spørgsmål og kommentarer

Har du spørgsmål eller kommentarer vedrørende din flytning eller post, kan vi desværre ikke besvare dem her på siden, ligesom du heller ikke kan melde flytning her på siden. Har du spørgsmål til din post skal du kontakte PostNord her. Har du spørgsmål vedrørende din flytning, skal du kontakte din lokale borgerservice eller borger.dk.

 

Del dette indlæg:
Pin Del

19 kommentarer

  1. Bo Jørgensen siger:

    Nu er det over 1 måned siden vi meldte flytning på Borger dk hvor vi flytter fra lindebakken XX til nr. YY, men vores post bliver stadig leveret i nr XX. Fatter simpelhen ikke at der er mere orden i jeres system. Godt forstå det kører af helved til i Postnord det er ikke meget der er styr på

    • Flyttevejledning siger:

      Hej Bo,

      Vi er kede af at høre, at du har problemer med posten. Flyttevejledning og denne side har dog ikke noget med Post Nord at gøre, og kan derfor desværre ikke hjælpe dig. Kontakt i stedet Post Nords kundeservice for at få rettet problemet med dem 🙂

  2. suzanne Busck siger:

    Jeg er meget ked af, at man ikke kan komme igennem til jeres telefon 70707030 venter i 25 min. og der kommer kun musik. Mit spørgsmål er, har meldt flytning til Borger.dk men jeg efterlyser en blanket hvor man pr. computer kan sende besked til alle forskellige instanser for at de ved, at man flytter til en ny adresse. Det burde findes, men nu efter jeg et svar på det. Suzanne Busck 18.7. 2018

    • Flyttevejledning siger:

      Hej Suzanne,
      Vi, Flyttevejledning.dk, har desværre ikke noget med Post Nord at gøre, og vi kan derfor desværre ikke hjælpe dig. Vi kender ikke noget til sådan en blanket, som du nævner, men det lyder rigtig smart. Vi krydser fingre for, at du får held med at komme igennem til til Post Nords kundeservice 🙂

  3. Joan Høyer siger:

    Undertegnede skal ind på borger.dk og melde flytning. Min permanente flyttedato er senere end postadresse, idet jeg hæfter for nuværende lejemål, indtil det igen er udlejet. Hvordan gør jeg så ?? Mvh. Joan

    • Flyttevejledning siger:

      Hej Joan,
      Det er et godt spørgsmål. Vi vil anbefale dig at kontakte borgerservice for at høre, hvad du skal gøre i den situation.

  4. lona koesbakke siger:

    Hej jeg har en datter som jeg er værge for og hun flytter i et bofelleskab men hendes post skal jeg ordne hvordan kommer den til min adresse mvh Lona Korsbakke

    • Flyttevejledning siger:

      Hej Lona,
      Det kan vi desværre ikke svare på. Vi foreslår, at du kontakter Post Nords kundeservice for at få svar på dit spørgsmål.

  5. Asta Elisa Jahn Resting siger:

    Flytter 15 december fra XXXXXX.
    Til XXXXX send venligst kvittering.

    • Flyttevejledning siger:

      Hej Asta,
      Du kan desværre ikke melde flytning her på siden – det skal du gøre på borger.dk som beskrevet i artiklen ovenfor. Jeg har slettet dine persondata fra din besked.

  6. Torben Hyldebrandt siger:

    flytter fra en midlertidlig adresse tilbage til min gamle adresse

  7. Torben Hyldebrandt siger:

    Jeg har været genhuset jeg skal flytte tilbage til min gamle adresse d. 14/12

    • Flyttevejledning siger:

      Hej Torben,
      Du kan desværre ikke melde flytning eller omadressering af post her på siden. Kontakt i stedet Borgerservice for at få hjælp til at melde flytning eller Post Nords kundeservice for at få hjælp til post 🙂

  8. Laila siger:

    Hvor skal jeg bede om at få eftersendt evt til Bulgarien. I en periode

    • Flyttevejledning siger:

      Hej Laila,
      Vi vil anbefale dig at kontakte Post Nords kundeservice, som helt sikkert kan give dig svar på dit spørgsmål.

  9. Gitte & David lehmann. siger:

    Jeg har nu ikke fået post i 4 mdr.
    Er genhuset og boligkontoret har flyttet min adr. Til et sted hvor vi ikke bor, der blevet skrevet jeg er flyttet fra XXXXX.
    Til YYYYY.
    Men bor i ZZZZZ.
    Har kontaktet boligselvskabet, skrevet til jer flere gange og udfyldt flytte papirer med pas to til 3 bolig kontrakter.
    Mandag for vi en sæk breve af gårdmanden, som oplyser de lå spredt ud på en parkerings plads.
    Corona indkaldelser til vaccine, og nu kan min søn ikke få sit Corona pas ?
    Nu må der været nogen der kan hjælpe.
    M.V.H.
    David & Gitte Lehmann.

    • Flyttevejledning siger:

      Hej David og Gitte,
      Det lyder da godt nok træls. Vi kan desværre ikke hjælpe jer, da vi bare er en informationsside om emnet at flytte. Vi vil anbefale jer at kontakte Borgerservice for at få hjælp til at få angivet den korrekte adresse og evt Post Nords kundeservice, hvis I har behov for at få jeres post leveret et andet sted.
      Vi har slettet og er ikke længere i besiddelse af de personfølsomme oplysninger I har angivet.

  10. Hanne Holm Larsen siger:

    Jeg vil gerne vide, hvor tit skal man ha nyt modtager Flex mærke ? Er der nogle regler for det ?

    • Flyttevejledning siger:

      Hej Hanne,
      Det kan vi desværre ikke hjælpe dig med. Vi vil anbefale dig at kontakte Post Nords kundeservice i stedet.

Skriv en kommentar

OBS! Du kan IKKE bruge denne formular til at melde flytning.
Kontakt borgerservice eller Post Nord ved konkrete spørgsmål til din flytning og post.

Når du kontakter os via denne formular, gemmer vi dine oplysninger og publicere navn og kommentar på siden. Vi anbefaler, at du ikke angiver følsomme personoplysninger, da de vil de blive slettet straks efter modtagelsen og din henvendelse ikke behandlet.